3 lentelėje pateiktą informaciją galima rasti jau daugelyje vadybos ar kokybės vadybos vadovėlių. Nors ji paskelbta palyginti nesenai, kai kurios nuostatos organizacijų vadovų tarytum jau yra įsisavintos(pvz., 5-oji nuostata), tačiau išsamesnis esamos padėties organizacijose nagrinėjimas parodo, kad kokybės vadybos teiginiai organizacijose dar netapo kasdienybe. Panagrinėkite pateiktą informaciją jums konkrečiai žinomos organizacijos pavyzdžiu ir įvertinkite, kokiai tipui jūsų organizaciją galima priskirti?
1.3 lentelė
Tradicinės vadybos ir kokybės vadybos pagrindinės nuostatos
Tradicinės vadybos nuostatos
|
Kokybės vadybos nuostatos
|
1. Pasitenkina trumpalaikiu pelnu | Siekia ilgalaikio pelno |
2. Kokybės gerinimo procesas turi pradžią ir pabaigą | Kokybės gerinimo procesas begalinis |
3. Kokybė reiškia nustatytų tikslų siekimą | Kokybė reiškia nuolatinį gerinimą |
4. Kokybei gerinti reikia pinigų ir laiko | Kokybės gerinimas taupo pinigus ir laiką |
5. Kiekybė tiek pat svarbi, kiek ir kokybė | Be kokybės kiekybė neturi prasmės |
6. 95 % kokybiškai yra daug | Tik 100 % kokybiškai |
7. Kokybė yra geresnės priežiūros rezultatas | Kokybė turi būti diegiama nuo pat pradžios |
8. Reikia griežtai elgtis su tiekėjais | Tiekėjai yra įmonės partneriai |
9. Vartotojai yra tie, kuriems jūs teikiate savo paslaugas | Vartotojai yra svarbiausia sudedamoji įmonės dalis. Nebus vartotojų - nebus įmonės |
10. Vadovai „gesina gaisrus“ | Vadovai ieško būdų ,,gaisrams“ išvengti |
11. Kokybė priklauso nuo žmonių | Kokybė priklauso nuo valdymo sistemos |
12. Darbas yra įvykių eiga | Darbas yra integruotas procesas |
13. Norint kokybės reikia daug ir geresnių žmonių | Gerą kokybę galima pasiekti su esamais žmonėmis, tiesiog reikia jiems kitaip vadovauti ir kitaip juos mokyti |
Kokybės vadybos apibrėžimas gali būti suformuluotas įvertinant visas čia išskirtas nuostatas.
Kokybės vadyba - tai koordinuoti veiksmai, reguliuojantys organizacijos veiklą,
susijusią su kokybe. |
Tačiau ženkime žingsnį dar toliau. XX a. pabaigoje susiformavo Visuotinės kokybės vadybos koncepcija, kurios svarbiausias išskirtinis bruožas yra ,,kokybės vartotojui“ požiūrio svarbos akcentavimas visoje organizacijos veikloje (pagrindiniame darbe, aptarnavime, informacijoje, procesuose ir t.t.), vartotoju vadinant visus subjektus, tiek organizacijos išorėje (pirkėjus, tiekėjus) tiek savus darbuotojus. Tuomet kokybės vadybos apibrėžimas galėtų būti toks:
Visuotinės kokybės vadyba yra tokia vadybos filosofija ir tokie metodai, kuriuos pasirinkusi organizacija nuolat tobulėja, įtraukia į tobulinimo veiklą visus darbuotojus ir, siekdama kuo geriau patenkinti vartotojų poreikius, gerina produktų kokybę ir mažina kaštus
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą