2013 m. sausio 15 d., antradienis

1.3. Tradicinės vadybos ir kokybės vadybos pagrindinės nuostatos



3 lentelėje pateiktą informaciją galima rasti jau daugelyje vadybos ar kokybės vadybos vadovėlių. Nors ji paskelbta palyginti nesenai, kai kurios nuostatos organizacijų vadovų tarytum jau yra įsisavintos(pvz., 5-oji nuostata), tačiau išsamesnis esamos padėties organizacijose nagrinėjimas parodo, kad kokybės vadybos teiginiai organizacijose dar netapo kasdienybe. Panagrinėkite pateiktą informaciją jums konkrečiai žinomos organizacijos pavyzdžiu ir įvertinkite, kokiai tipui jūsų organizaciją galima priskirti?
1.3 lentelė
Tradicinės vadybos ir kokybės vadybos pagrindinės nuostatos
Tradicinės vadybos nuostatos
Kokybės vadybos nuostatos
1. Pasitenkina trumpalaikiu pelnuSiekia ilgalaikio pelno
2. Kokybės gerinimo procesas turi pradžią ir pabaigąKokybės gerinimo procesas begalinis
3. Kokybė reiškia nustatytų tikslų siekimąKokybė reiškia nuolatinį gerinimą
4. Kokybei gerinti reikia pinigų ir laikoKokybės gerinimas taupo pinigus ir laiką
5. Kiekybė tiek pat svarbi, kiek ir kokybėBe kokybės kiekybė neturi prasmės
6. 95 % kokybiškai yra daugTik 100 % kokybiškai
7. Kokybė yra geresnės priežiūros rezultatasKokybė turi būti diegiama nuo pat pradžios
8. Reikia griežtai elgtis su tiekėjaisTiekėjai yra įmonės partneriai
9. Vartotojai yra tie, kuriems jūs teikiate savo paslaugasVartotojai yra svarbiausia sudedamoji įmonės dalis. Nebus vartotojų - nebus įmonės
10. Vadovai „gesina gaisrus“Vadovai ieško būdų ,,gaisrams“ išvengti
11. Kokybė priklauso nuo žmoniųKokybė priklauso nuo valdymo sistemos
12. Darbas yra įvykių eiga
Darbas yra integruotas procesas
13. Norint  kokybės reikia daug ir geresnių žmoniųGerą kokybę galima pasiekti su esamais žmonėmis, tiesiog reikia jiems kitaip vadovauti ir kitaip juos mokyti
Kokybės vadybos apibrėžimas gali būti suformuluotas įvertinant visas čia išskirtas nuostatas.
Kokybės vadyba - tai koordinuoti veiksmai, reguliuojantys organizacijos veiklą,
susijusią su kokybe.
Tačiau ženkime žingsnį dar toliau. XX a. pabaigoje susiformavo Visuotinės kokybės vadybos koncepcija, kurios svarbiausias išskirtinis bruožas yra ,,kokybės vartotojui“ požiūrio svarbos akcentavimas visoje organizacijos veikloje (pagrindiniame darbe, aptarnavime, informacijoje, procesuose ir t.t.), vartotoju vadinant visus subjektus, tiek organizacijos išorėje (pirkėjus, tiekėjus) tiek savus darbuotojus. Tuomet kokybės vadybos apibrėžimas galėtų būti toks:
Visuotinės kokybės vadyba yra tokia vadybos filosofija ir tokie metodai, kuriuos pasirinkusi organizacija nuolat tobulėja, įtraukia į tobulinimo veiklą visus darbuotojus ir, siekdama kuo geriau patenkinti vartotojų poreikius, gerina produktų kokybę ir mažina kaštus

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Tinklaraščio archyvas

Etiketės